Pepsi aneb jak ztrapnit soba i celou společnost

Vymyslet a zrealizovat dobrou reklamu je umění. Jen malý zlomek všeho, co na nás útočí a vybízí k nákupům, můžeme považovat za povedený. Pokud je reklama nápaditá a "má xicht", je to reklama k nezaplacení. Ale když se jednou nepovede, tak to člověka dokáže akorát vytočit...
Tentokrát se nebudu rozepisovat o příšernostech typu: "Lidl je levny", "Dům, byt, nebo chata, natotata"...I když bych mohla. Tentokrát si vezmu na paškál soba z nové reklamní kampaně Pepsi.

"Čau sobe..."
"Nazdaar, přátelé!!"
"No, uklidníme se, že...Prvně bych se chtěla zeptat na pár otázek."
"Tak do tohoooo!"
"Bože, sobe, s tebou to nebude jednoduché. Tebe sotva vidím, už mě dožírá ta tvoje trapnost, vtíravost a umělá vtipnost. OK, otázka první. Proč máš tak velké oči? A proč máš, sakra, jenom jedno?!"
"To abych Tě, pardon, Vás, lépe viděl, hohoho:D"
"No ano, co jsem mohla čekat. Hm, co nám povíš k tomu, že v tom svém "povedeném" reklamním spotu svoláváš přátele? Je to vážně k nevydržení..."
"Jak si všichni přátelé mohou poslechnout na Pepsi stránkách nově věnovaných právě mně, přijel jsem z dalekého severu, a jsem ztracený. Ale jenom trrošku! A-ale jsem vtipný!..."
"...tak dost, to už si každý může poslechnout sám. Ostatně, vřele bych to doporučovala. Tohle se jen tak nevidí.:D Dobře, poslední otázečka. Nepřipadáš si trapně, když s nápadem dostat lidi na roztomilost soba je loňský nápad Vodafonu?"
"O ničem nevím, přijel jsem z dalekého severu, jsem ztracený, ale jenom trošku, a-ale jsem vtipný!..."
"Sobe, stále stejná písnička. Vidím, že nic nového nám asi neřekneš. Já se s tebou loučím, dík za odpovědi, byly veeelice obohacující."
"Tak já balim, a valim!"

Ano, sob jménem Lidumil (ach, jak nápadité, vystihující, a pro reklamu neocenitelné!) se nám představil v celé své kráse, která je dílem nějakého dosti podivného grafika. Vtipy jsou opravdu dost trapné, vždyť na výše zmíněné stránce se to jen hemží nepovedenými glosami. A to stačilo tak málo.
Uvedu jeden příklad za všechny. Někdo měl nápad, že se na stránkách bude skvěle vyjímat slovníček. OK, název Luďkova slovní zásoba není úplně marný, vystihuje možnost obohacení svých znalostí, sice asi dost neupotřebitelných, nicméně láká. Ovšem dovětek: "sloník slovník jako bonus!" mě zklamal. Jak malinký krůček stačil k tomu, aby alespoň ze slovní zásoby udělali něco se sobem. Úplně to po hraní se slovem vybízí. Ne, oni se chytnou slovníku a sloníka, kteří s celým tím sobem okolo ani s Vánoci jako takovými nemají vlastně vůbec co dělat...Tristní.
Reklama samotná, která se mi bohužel stále nepodařila naleznout na YouTube, je výkřik do tmy. Tak pro dokreslení alespoň jeden z příběhů z oficiálních stránek.;)

Hlas postavičky se nedá poslouchat, grafika bije do očí, a co se "sloní zásoby" týče, prokazuje svůj křečovitý záměr vnutit se mladým.
Opravdu nešťastná odpověď na stále rostoucí konkurenci Kofoly.

Pepsi, vrať se do hrobu...i se sobem...

Štítky:

Komentáře: 1:

Anonymous Anonymní řekl...

Tak tenhle spot jsem ještě neviděla, ale docela chápu záměr Pepsi, který jsi naprosto přesně vystihla na konci článku. Jak to tak vidím kolem sebe, Kofola si opravdu získala chuťové buňky mladých, hlavně jejich reklamy jsou opravdu povedené. A Pepsi? Její popularita v Česku dost klesla...takže jim zbývá jediné: znovu nalákat lidi na "originální" reklamy...což se podařit může, ale také nemusí.

11.01.09 12:59  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka