Aearium arboricum

Rostou peníze na stromech?

Ne, nebudeme se bavit o ekonomické stránce sado(maso)vého hospodářství. O problematice BIOpomerančů nebo shnilých jablek. Nadpis berte naprosto doslovně. Na žádné obrazné pojmenování tentokrát nehraji...

Když se ráno - za(s)lepené oči, unavené nohy, často převrácený žaludek - trmácím do školy, stíhám autobus, kterým jezdí i jedna roztomilá zrzavá lolitka. Cestou na zastávku jí dýchám na záda a jsem ráda, že jí stačím. No jo, to ty její "mladé nohy", že?;) Jenže tentokrát to bylo trochu jinak...
Jako správná ekoložka (Všímáte si, jak se do mých posledních článků vkrádá ochrana přírody a zdravý životní styl, ačkoli normálně mi tyto pojmy jen něco málo říkají?!) se zastavila u kontejnerů na tříděný odpad.

A to byla její oSudová chyba.

Kdyby totiž bylo vše tak, jako obvykle /Což je ta optimální varianta. To jen někteří zhýčkaní lidé stále touží po změnách. Které jsou snad vždycky k horšímu.- ale o tom jindy/, mohla si slečna po škole pořádně vyhodit z kopýtka s kamarádkami.
Ale já ji předešla, a po pár metrech jsem takřka přestala dýchat. Neuvěřitelné. Během tří vteřin (zahlédnout, rozpoznat, zvednout), během tří vteřin stala jsem se bohatší.
O pětIstovku.

Rozdělili byste se o úLOVEk s přáteli? Odnesli na polici(i)? Nebo ho snad nechali ležet? Propili, profetovali? Koupili si něco na sebe? Pod sebe? Dali finance na charitu? Zapálili si bankovkou doutníček? Djarumku? Startku? Školu? Barack?

Jen diskutujte.

A závidět snad ani nemusíte. Němcovou už totiž v kapse pochopitelně nemám. (Napadlo Vás někdy, že dát chudou Božku na bankovku je výsměch? Asi jako dát Mistra Jana Husa na zápalky...) Trafika v tom tentokrát roli nehraje (úspěšné bojkotování!!).
Tentokrát za to můžou Levné knihy a kavárna V Sedmém nebi:D

Tak koukejte kolem sebe. Ani nevíte, po čem šlapete.;) A Vy, co špatně vidíte a věčně nemáte štěstí - zašijte si alespoň kapsy, ať Vás ti nálezci neštvou o to víc,
;)

Štítky:

Komentáře: 10:

Blogger Ani řekl...

Ze všeho nejdřív bych se na tu pěstistovku nevěřícně dívala a pak zkontrolovala ochranný prvky. (Taková náhoda u mě není možná...)

27.03.09 22:10  
Blogger Plotice řekl...

-A.->Já jsem tomu taky nemohla úplně uvěřit. Ještě začerstva jsem jí rozměnila v trafice, abych vůbec měla jistotu, že mi to vezmou...

28.03.09 9:06  
Anonymous Mixie řekl...

:D Heh, fakt závidím, ptž moje smůla je, že když vždycky najdu peníze, tak nikdy při tom nejsem sama a bankovku s trochou štěstí uvidím až jako druhá, a jelikož je nás vždycky hodně, dělení zatím nikdy nemělo cenu a vzal si ji první "očitý nálezce". :)
Hele, ekologie je důležitá a čím víc o ní budeme mluvit, tím líp... ;)
A co bych s tou pětistovkou udělala? Asi si koupila nějaký třičtvrťáky a novou mikinu. Nebudu ze sebe dělat lidumila, když kdovíjakým lidumilem rozhodně nejsem, finanční situaci taky nemám zrovna růžovou a kurnik, když ji ten blbec ztratil, tak ji ztratil, kdo ji našel, toho je. Jo, kdyby to byl kufřík plný peněz, tak neřeknu a radši to vrátím (čím více peněz -> tím větší možnost odměny tomu, kdo tu různě velkou (ale velkou!) částku peněz najde.)
Tak, asi jsem se už rozepsala dost(doufám, že je ten komentář aspoň trochu logický :)).

28.03.09 15:24  
Blogger Plotice řekl...

-Mixie->Stejně roku 2012 nastane apokalypsa. Osobní ekologické záchvaty záchrany divokých pand nic nezmůžou. Ano, je pěkné bojovat za umělé odchovy okapi a jejich navrácení do volné přírody, ale...
Jsem cynik, když podobné projekty považuji za touhu po utopii? A ta, jak známo, není, nebyla a nebude? Pomoci se skutečně dá. Vedením nové generace k respektování přírody. To chce čas. A ten jednoduše chybí...

28.03.09 17:57  
Anonymous panvicka řekl...

Já nacházím maximálně koruny pod pultem v bufetu :( velký peníz jsem nenašla nikdy, ale všichni kolem mne už ano, tak čekám :D

28.03.09 21:08  
Blogger Plotice řekl...

Asi hledáš/čekáš na nesprávném místě! Do bufetu pracháči, co mají na rozhazování, moc nechodí. Zkus plácek před(sperma)bankou, nebo třeba tajemný (p)lesík. Buď najdeš poklad, nebo sňatkového či daňového podvodníka na stromě. S naditými kapsami samozřejmě...Hodně štěstí při hledání, přeji,

;P

28.03.09 22:51  
Anonymous lenicka řekl...

No já jsem našla nejvíc myslím 200 Kč, a asi 2x stovku. A samozřejmě jsem si je nechala. Něco jiného by bylo najít peněženku, že. To bych se ji snažila vrátit.
Moc se mi líbí tvůj blog, teda až na to exhibování s latinu, které my normální smrtelníci nerozumíme. Ale jinak jsem byla příjemně překvapená a zavzpomínala jsem si na dobu, kdy jsem ve 3.a 4. ročníku gymnázia hodně četla a sledovala kulturu, chodila do galerií a tak. A vstávala před osmou. Jestli budeš mít chuť, mrkni se na můj blog, třeba tam objevíš nějakou zajímavou četbu (nebo třeba i něco dalšího). Zdravím, a určitě se tu zase brzy zastavím.

30.03.09 10:28  
Blogger Plotice řekl...

-->Děkuji za komentář:)
Dovolím si jen malou poznámku na obhajobu mého latinského vychloubání;) Osobně moc nemám ráda vymýšlení názvů. Obecně. Ať jde o článek, o knihu, o kapelu, nebo o fotografii, obraz, sochu. Proto se raději "schovám" za cizí slova, kterým jen málokdo porozumí. Tak je, myslím si, zachováno kriterium nadpisu: (ne)zajímavý, neotřelý, nezaměnitelný...a zároveň nezpochybnitelný úmysl.
Toť vše,

;)

30.03.09 15:02  
Anonymous sisinaaa řekl...

Stalo se mi loni něco podobného.Brzy ráno jsem šla na středisko zaplatit rovnátka.V čekárně ještě nikdo nebyl,zaťukala jsem,zaplatila a spokojená,že jsem to vyřídila okamžitě,jsem šla do města.Pěšky.
Také jsem nevěřila svým očím,když jsem na zemi uviděla zmačkanou(!) pětistovku.
To je tak,když si dáte peníze do kapsy.....
Vrátit? Ne. To mě ani nenapadlo.Měla jsem radost,že si můžu trochu dopřát.
:-)

31.03.09 17:21  
Anonymous Terka řekl...

ha, poslední prašulky, které se mi kdy podařilo najít byla (ještě papírová - modrá) dvacetikoruna, když mi bylo sedm let. Povalovala se ve sněhu a představovala pro mne nebývalou trofej :-) Je to těžké, co s penězi. Člověk cítí morální zodpovědnost a slušnost, zároveň má pocit, že se na něj konečně usmálo štěstí a že zrovna potřeboval... Kdyby to byla celá peněženka, nebudu o vrácení přemýšlet, bylo by samozřejmé. kdyby někomu konkrétnímu peníze vypadly nebo je někde přede mnou zapomněl, rozhodně jej zavolám. Ale najít něco "menšího-většího", dejmě tomu do tisícovky, asi by mne také svedlo pokušení. Bohulibé účely (knihy, divadla, cestování, jídlo) potřebují krmit neustále...
Jinak, máš fajn sloh. Takový košatý a vtipný

31.03.09 22:59  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka