Ex ungue leonem

Beránek - (z)boží.
Já, jakožto odpůrkyně křesťanství, slavím Velikonoce pouze jako příchod jara. To se mi zdá mnohem logičtější a poetičtější, než naivní víra v pána, který trpěl na kříži, ale pak se zase vykurýroval, a ve zdraví do(slou)žil (snad jako zahradník, nebo co...).
Raději už s tímhle tématem končím, protože bych tu mohla začít vytahovat vlastní "opravy bible" (v duchu: Lotova žena zkamenělá po zahlédnutí startu vesmírné rakety...) a ještě bych byla ukamenována svými protikřesťanskými myšLenkami.:P No ne?

Přikládám tedy (snad méně) kontroverzní fotodokumentaci z pobytu na Šumavě. Takové přání k Velikonocům. Jedno foto za všechny, ovšem ne pro slabé žalud(k)y, vegetariány ani ochránce zvířat. Doufám, že berete černý humor.;)


Enjoy* Mohlo by se to jmenovat Memento mori (Pamatuj na smrt)...

-->°Y°<--

Máte rádi králíčky? Jaký byl Váš pondělní oběd? Za kolik byste ochutnali králičí jazýček?

>('^')<

Štítky:

Komentáře: 29:

Blogger Smonty řekl...

U slova >vykurýroval< jsem vybuchl :-D

Králíčky mám rád na pekáči, jinak dnes to byly borůvkový knedlíky.

Černý (dobře mířený) humor je dobrý humor :-)

13.04.09 20:47  
Anonymous Gem řekl...

ňu... ňuso... o.O ten sa už asi nevykurýroval, čo? :D
oi, pôvodne som si myslela, že to je beran @._.@ :D

13.04.09 21:34  
Anonymous storyteller řekl...

Králíčky nemám rád, protože chutnaní příliš ... jako bych cítil v jejich masu zděšení z přicházející smrti (my je chováme, zabíjíme a jíme). Jazýček by nemusel být až tak hrozný (tepelně upravený za 1 000 Kč, syrový, ... no fuj, to tak za 200 000 Kč, wahh!). Nicméně Velikonoce já jako svátek jara rozhodně neslavím. Velikonoce, to je přece pro muže velmi ekonomické, no ne? Muhehe :-D

13.04.09 21:35  
Anonymous peet řekl...

a už je to tu zase.nepamatuju se, že bych kdy přemýšlela o Lotově ženě. biblická témata jdou naprosto mimo mě. dneska, nicméně, při večerní procházce v polích, jsem o téhle události - solný sloupy, hořící města hříchu a bůhví (neví), jak to (a jestli vůbec) bylo, začala přemýšlet.. je možný, že to bylo v době, kdys' psala tenhle článek? připravovala jsem se, že o tom napíšu něco do blogu, ale úplně se mi to vykouřilo z hlavy...

13.04.09 22:20  
Blogger Plotice řekl...

-Peet-> Tak teď už cítím, že naše provázanost je již tak velká, že to nenazývám pravděpodobností, ale spíše nevyhnutelným posměškem synchronicity. Wow,

;)

14.04.09 7:47  
Anonymous Terka řekl...

jojo, Velikonoce pro mne primárně znamenají jaro, radost, energii do všeho teplo, sluníčko kvetoucí louky... Křesťanka nejsem, ani moji rodiče, přesto mám příběh o Ježíšovi ráda (například díky populární formě - muzikálu, filmu... Jesus Christ Superstar), ale to souvisí s mými osobními vzpomínkami na lidi, které mám nebo jsem měla ráda (viz povídka v odkazu) a nepotlačuju to v sobě...

15.04.09 11:34  
Blogger Plotice řekl...

-Terka-> Ano, příběh o Ježíšovi je jedna věc. Ta druhá, zásadnější, je to, že z toho plno lidí žije a věří tomu. A to už s sebou přináší jak klady, tak i dost špatné zápory. No on si člověk nevybere;) Ale stejně si myslím, že třeba takový buddhismus je (pro všechny) stokrát lepší...

15.04.09 17:32  
Blogger Ani řekl...

Ten ubrousek mě dostal :D

16.04.09 16:23  
Anonymous yellow řekl...

NO. Velikonoce bych jako ŠŤASTNÝ ateista nejradši neslavila, ale musím. Pro mě spíš zančí příchod jara. Nějakej konec půstu, zmrtvýchvstání Ježíše mě nebere, když sem četla Bibli, tak sem usnula. A králíci? Nejím už patnáct let a nechybí mi. Doma máme spoustu živých (ti jsou skvělí, nejhezčí jsou takoví malí) a nikdo je nemůže jíst, takže je rozdáváme. Králíci jsou kámoši.

16.04.09 19:09  
Anonymous Kate:) řekl...

Byť nejsem křesťanka, stejně v ono osudné pondělí se najde někdo, kdo mi dá na zadek a dojde k vymáhání. Ale moc tuhle tradici nepodporuju a králíci mi nechutnají.

17.04.09 17:13  
Anonymous Terka řekl...

autorka: jojo, oslavy jara a maličko tradic, které na vesnicích stále ještě žijí a mají fajn atmosféru, a k tomu trochu "zpohádkovizovaný" příběh k Velikonocům patří, zatím co fanatické křesťanství je věc druhá...

17.04.09 17:58  
Anonymous P. řekl...

Přes křesťanství tedy nejsem.. Nicméně Velikonoce slavíme každý rok, ale spíše jako, jak říkáš, příchod jara.. :)

18.04.09 12:33  
Anonymous lenicka řekl...

Plotice: to že jsi odpůrkyně křesťanství je tvoje věc, ale vysvětli mi, v čem je podle tebe buddhismus 100x lepší? nebude to tím, že o něm skoro nic nevíš a to co víš si idealizuješ?

18.04.09 22:16  
Blogger Plotice řekl...

-lenicka-> HyperbOLIZUJI;) Nicméně stojím si za tím, že upřednosťnuji východní náboženství před pro mě nepochopitelným křesťanstvím. Mám pocit, že např. zde zmíněný buddhismus nedělá z lidí otroky, jako je tomu jinde. Pak je tu i celková myšlenka, se kterou se víceméně ztotožňuji, ale to už je věc druhá.
Tohle téma není na pár řádků a i když vím, že nejsem odborník přes religionistiku, stejně si troufám tvrdit že takovýto elementární rozdíl v nich vidím.

18.04.09 22:47  
Anonymous lenicka řekl...

Plotice: "nedělá z lidí otroky"? Jenom bych chtěla říct, že západní vize buddhismu (každý si medituje jak chce, žádná autorita, dokonce můžeš věřit čemu chceš, dělat si co chceš) je úplně něco jiného než jak to funguje doopravdy (meditují jenom mniši, laici je hmotně podporují, aby si získali zásluhy pro příští život,mají docela přísné předpisy pro život atd.). Pokud zmiňuješ i další vých. náb., tak se podívej na Hare Kršna (přesně nalinkovaný den, oddanost guruovi), nebo na čínskou a japonskou podřízenost komukoliv, a to z náboženských důvodů. Zkus si přečíst něco o disciplíně v zenových klášterech. Třeba. Ale fakt to není na pár řádků. Měj se.

19.04.09 3:23  
Blogger Plotice řekl...

-lenicka-> Určitě máš v něčem pravdu, samozřejmě vše není tak černobílé. Pochybuji, že se tomu někdy budu věnovat hodně do hloubky, tohle byla jen taková zmínka o tom, co mě kolem mě občas irituje. Když to vidím... Ale tak co, já už to raději řešit nebudu, je to zbytečné a akorát konfliktní téma;) Všechno je to sekta, není nad vlastní názor, vlastní myšlenku, kterou si člověk uchovává sám pro sebe tak, aby se choval k všeobecné spokojenosti, ale měl pocit vlastní svobody, vlastního světa. A nikomu nic necpal. V tom je to kouzlo. A toho, myslím, by měl dosáhnout každý. Utopie,

;)

19.04.09 9:41  
Anonymous Radek řekl...

Moc děkuju za informaci, bez tebe bych asi od dvojky začal.

Harryho Pottera jsem začal číst asi v osmi, byla to první knížka, kterou jsem přečet, a vlastně díky ní jsem se dostal ke čtení. Už proto má pro mě HP význam, i když teď mi taky začíná trochu zavánět nedostatkem té věci, co ji mají jiné světoznámé knížky, té hlubší myšlenky. Jediné, co jsem z toho vydoloval byla podobnost s druhou světovou válkou.

A Cuarónovo zpracování mi zatím přijde jako to nejlepší ze všech dosavadních ztvárnění. Víc filmů jsem od něj zatím neviděl, ale asi to bude třída.

A co se králíků týče, jednoho mám doma a samozřejmě bych ho na pekáč nedal. Je to docela zajímavej paradox; domácí mazlíček X pochoutka.

Radek

19.04.09 15:53  
Blogger Plotice řekl...

-Radek-> Můžu doporučit jeho Potomky lidí (Children of Men). Podívaná, netřeba popisovat. Důraz je kladen na dlouhé záběry - co nejmíň střihu. Aby se docílilo autentičnosti a pocitu osobního participování na příběhu. Nádhera!
A obecně se všechna zvířata z divokých stala domácími, nebo alespoň relativně krotkými a teď doba zažívá "návrat k přírodě". Holubi se potulují po ulicích, kočky divočí. V některých zemích je normální, že v odpadcích pobíhají "divocí psi". Nejsme daleko od doby, co na periferii(Černošice u Prahy? Hostivice?;)) potkáme tlupy jorkšírů ožírající nohu koně...

19.04.09 16:18  
Anonymous Radek řekl...

Trailer vypadá dobře, asi si to seženu, díky za tip.

Podle mě se svět zkazil, když člověk začal používat mozek a vyřadil se z řádu přírody. V přírodě nejslabší nepřežije, člověk naopak zajistil nejspabším ochranu, úplně porušil řád a to byl počátek. Teď se mysl člověka zase obrací k přírodě, ale už nikdy s ní asi nebudeme žít v souladu, na to je naše plémě moc líný.

S těma yorkšírama si mi docela vyrazila dech. Člověk si vyšlechtil plemeno psa na mazlení a pak to pustil přežít do přírody?

19.04.09 16:24  
Anonymous Radek řekl...

Jo, matika, fyzika a chemie. To je někdy bomba. :-)

19.04.09 16:32  
Anonymous Radek řekl...

Musím říct, že tvůj blog čtu už delší dobu a že máš skvělej styl psaní. To jak si hraješ se slovy je úžasný.

19.04.09 16:35  
Blogger Plotice řekl...

-Radek->Děkuji, děkuji, děkuji:) Za přízeň, za komentáře, za pochva/lu.
Těší mě to,

;)

19.04.09 21:47  
Anonymous panvicka řekl...

Králičí jazýček musí být pěkně křupavý :)

Velikonoce neprožívám

20.04.09 16:45  
Blogger Ella řekl...

Ahoj,
už dlhší čas čítam Tvoj blog a píšeš hrozne fajn, len tak ďalej ((:
Dúfam, že Ti nebude vadiť, keď si Ťa pridám do linklistu.

20.04.09 20:16  
Blogger Plotice řekl...

-panvicka-> Na ten jsem neměla...mohla jsem ho také opéct a hecnout se, ale...jak byl ještě zkousnutý. Ne-e.
;)

21.04.09 12:23  
Blogger Plotice řekl...

-Posse of One-> Děkuji, vážím si toho,

:)

21.04.09 12:24  
Anonymous Tomáš řekl...

Odpůrce křesťanství? To snad ani ne - já jsem spíš odpůrce katolické církve. V tom je třeba vidět rozdíl.
Neotřelý výklad Bible je zajímavé téma. Takový Ezechiel, to je sci-fi jak od Clarka, ale kdo dnes může spolehlivě říct jak to před několika tisíci lety vlastně bylo?
A králičí jazýček? Já sežeru všechno, takže klidně. jak říká kolegyně, "prdel si to přebere!8)

22.04.09 6:32  
Blogger Plotice řekl...

-Tomáš-> Pořád říkám, že jazyky jsou jedny z nejlepších částí těla vůbec. Ať jsou kraví, králičí, rybí, psí, kočičí, lidský...samozřejmě každý v jiném kontextu,

:)

22.04.09 11:57  
Anonymous Anonymní řekl...

Predstavte si Vazena Plotice,ze Pan Jezis Kristus Vas ma stejne rad,az se s Nim setkate a verim,ze ne az po fyzicke smrti,pak pochopite.
Preji Vam vse dobre.
Roman

01.04.10 6:54  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka