Hannibal ante portas!

Stihla jsem spoustu zajímavých věcí. 

Třeba se znovuzamilovat. A opět do toho stejného (nad)člověka. Což je fajn, protože když skončí to prvotní období triumfu, euforie a zmateného rozčarování, zpravidla nastává útlum. Ale já to spustila od začátku, velmi důsledně. 

Jenže když jsem ještě o tom nešťastném konci týdne chytla psavou slinu a vyhrabala "racčí námět", vypadla ze mě povídka, která byla na kurzech p.saní označena za "na mě podezřele sentimentální, poetickou až esoterickou".  Sice mi byla pochválena znatelná vyspělost v literární tvorbě, ale přirovnáním k Richardu Bachovi a Paulu Coelhovi mě nepotěšíte...

Začala jsem se zajímat o axolotly. A potom:

Nejzajímavější kousky v knihovně získávám tak, že chodím regál od regálu a vždycky někam náhodně sáhnu a vypůjčím. Tuhle jsem narazila na Cortázara. Dotáhla jsem to domů a došlo mi, že je to ten legendární magický realista, jenž je mi tak často předhazován coby "autor mého stylu". Nalistovala jsem náhodně povídku a ona se jmenovala ... Axolotl


Kuck.

Comenia Script je ošklivý. Písmenka mají navazovat, aby bylo poznat, kde slovo začíná a kde končí. Naopak bych nutila ty malé nevzdělance, spějící k zániku printových médií a veškerým činnostem provozovaných přes internet, obnovovat krasopis ještě historičtější. Něco jako z korespondence minulých století. A místo Mikeše se na základce bude číst Pavel Eisner (Chrám i tvrz), když jsme u toho. 

Věděli jste, že tu neuvěřitelnou pevnost pavučin zajišťuje velké množství neobyčejně krátkých vodíkových vazeb mezi jednotlivými bílkovinnými molekulami? 

EDIT (24/4/2010): Otevřu náhodný aktuální článek na stránce literarky.cz a čtu: "Když v lednu berlínské nakladatelství Ullstein vydalo román Axolotl Roadkill..." Hehe. Mimochodem velmi zajímavé počtení.

Štítky:

Komentáře: 3:

Anonymous Anonymní řekl...

ano věděli jsme to

22.04.10 23:05  
Anonymous Anonymní řekl...

jo a co je racčí námět

22.04.10 23:06  
Blogger Plotice řekl...

Racčí námět je můj dávný nápad napsat povídku, ve které budou figurovat rackové, který se konečně podařilo realisovat. Až příliš často si pomáhám symbolikou zvířeny, měla bych se toho časem vzdát, mám pocit...

24.04.10 18:10  

Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka